Statyczne SubMenu

W ramach konfiguracji submenu statycznego w programie magazynowym Studio WMS.net, użytkownicy mają możliwość definiowania zapytań SQL, które mają zwracać określone wartości. Jest to przydatne narzędzie do dostosowywania interfejsu systemu magazynowego do własnych potrzeb.

Statyczne SubMenu

Konfiguracja submenu statycznego

Konfiguracja submenu statycznego stanowi przykład elastyczności i dostosowywalności oprogramowania magazynowego Studio WMS.net do indywidualnych wymagań użytkowników, co czyni go potężnym narzędziem do zarządzania magazynem.

W miejscu tej zmiennej zostanie umieszczony tekst z zapytania SQL, co pozwala na czytelniejsze prezentowanie informacji użytkownikowi.

Domyślnie zapytanie SQL jest wykonywane dla bazy o nazwie „root”. Jednak wpisując nazwę connectionstring dla innej bazy danych, można spowodować odczyt danych z tej konkretnej bazy, na przykład, „custom”.

Ostatecznie, zapisujemy tę konfigurację w kolumnie ZAPYTANIECONNECTION, co umożliwia systemowi magazynowemu Studio WMS.net korzystanie z odpowiednich zapytań SQL i dostosowywanie interfejsu użytkownika do konkretnych potrzeb.

Podziel się informacją

Statyczne SubMenu

Dopisanie nowej pozycji SubMenu lub edycja

Wybranie polecenia NOWY lub EDYCJA powoduje wyświetlenie formularza.

konfiguracja dopisz submenu

Przykład  zastosowania

Kontrahenci to ogólne pojęcie w programie StudioSystem, gromadzone są tu dane dotyczące zarówno dostawców, odbiorców, pracowników i dowolnych innych danych kontaktowych przedsiębiorstwa. Przeglądanie jednej listy wszystkich firm zwykle nie jest pożądane przez użytkowników, podział kontrahentów wg kategorii jest więc naturalnym sposobem filtrowania kartotek. Aby użytkownik nie musiał tego robić za każdym razem administrator systemu może tak ustawić transakcję SUBMENU, aby pracownik mógł intuicyjnie wyświetlać listę kartotek danej kategorii.

Przykładowo sub menu kontrahentów zostało zdefiniowane i składa się z 4 pozycji

  • przeglądanie listy wszystkich kartotek ogółem (brak filtrowania)
  • dostawcy
  • kontrahenci
  • odbiorcy
program-studiosystem-kontrahent-submenu
Administrator konfiguruje SubMenu wybierając opcję modułu KONFIGURACJA, Konfiguracja SUBMENU, M01 – pozycje SUBMENU
program-studiosystem-kontrahent-submenu-konfiguracja
 
Tabela konfiguracji SUBMENU składa się z kolumn, które pozwalają określić sposób działania pozycji Submenu. Dla ułatwienia administrator może odfiltrować sobie pozycje z przedziału jaki go interesuje, dla nas ustawiamy filtr na pozycje TYPDOK=KON
 
program-studiosystem-kontrahent-submenu-konfiguracja-filtrowanie
 
Funkcje poszczególnych kolumn tabeli SUBMENU:
  • TypDok – pozwala oznaczyć jakiego SUBMENU dotyczy dany rekord tabeli
    • KON – submenu kontrahentów
    • ASO – submenu kartotek towarowych
    • KNW – miejsca składowania
  • Role – określa dla jakiej roli dostępne będzie submenu, pozostawienie pozycji pustej powoduje wyświetlanie pozycji w dowolnej roli (ustawienie domyślne)
  • Kto – przypisanie okreslonego użytkownika LOGIN, pole puste wartość domyślna dla wszystkich użytkowników
  • Aktywne – kolumna logiczna TAK/NIE pozwalająca oznaczyć czy dana pozycja ma być wyświetlana
  • Grupa – zdefiniowanie nazwy grupy SubMenu w której będzie wyświetlana dana pozycja
  • Kolejność -numeryczne określenie sortowania odpowiedzialnego za wyświetlanie pozycji submenu w danej grupie – pozycje pow 100 wyświetlają menu po prawej stronie okna.
  • Nazwa – unikalna nazwa pozycji menu w ramach danej grupy
  • Tekst – opis wyświetlany dla użytkownika
  • Opis dodatkowy – tekst pojawiający się po najechaniu na pozycję myszką
  • Transakcja do uruchomienia – wskazanie co ma się wydarzyć jak użytkownik kliknie myszką na daną pozycję MENU
  • Parametry transakcji – opcjonalne przekazanie parametrów do transakcji, przykładowo parametry oznaczają warunek filtrowania
  • Funkcja – możliwość wyboru ze skorowidza funkcji do wykonania, która zbuduje automatycznie SubMenu zgodnie z jej charakterem, np. lista dokumentów wg statusu czy ścieżki.
  • Widok – nazwa widoku jaki ma być wykonany
  • Obrazek – wybór ze skorowidza ikony dla danej pozycji SubMenu
  • PRX – kod tabeli, kolumna nie jest edytowalna
program-studiosystem-kontrahent-submenu-konfiguracja-knkon
 
Chcąc rozbudować pozycję SUB Menu po kartoteki pracowników dodajemy nowy rekord do tabeli w następujący sposób:
  • GRUPA – pracownicy
  • KOLEJNOŚĆ – 110 (pozycje pow 100 wyświetlają menu po prawej stronie okna)
  • NAZWA  – PRA
  • TEKST – Umowa o pracę
  • OPIS DODATKOWY – lista kartotek pracowników umowa o pracę
  • TRANSAKCJA DO URUCHOMIENIA – role_sys/x_grid.aspx
  • PARAMETRY TRANSAKCJI – PRX=PRA
  • FUNKCJA – puste
  • WIDOK – knkonm
  • OBRAZEK – wybrać należy pozycję z listy dostępnych ikon.
W efekcie otrzymamy nowe SubMenu
program-studiosystem-kontrahent-submenu-2
Nowa inwentaryzacja

Nowa inwentaryzacja

Inwentaryzacja to spis rzeczywistego stanu towarów w magazynie. Może być zapisana w programie magazynowym dla wybranego magazynu, kontrahenta, strefy, lokalizacji lub asortymentu.

Nowe zlecenie wydania

Nowe zlecenie wydania

W systemie magazynowym Studio WMS.net, opracowanym przez firmę SoftwareStudio, istnieje funkcja, która umożliwia tworzenie nowych zleceń wydania (ZWZ). Jednym z kluczowych kroków w tym procesie jest wypełnienie formularza dopisania dokumentu ZWZ.

Przeglądarka Chrome

Przeglądarka Chrome

W erze cyfryzacji, gdzie efektywne zarządzanie magazynem stanowi klucz do sukcesu przedsiębiorstwa, narzędzia takie jak przeglądarka Chrome odgrywają znaczącą rolę. Zastosowanie przeglądarki Chrome w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami Studio System umożliwia nie tylko usprawnienie procesów magazynowych, ale także zapewnia łatwy dostęp do danych i zwiększa mobilność działań.

Logistyka w szkole

Logistyka w szkole

Logistyka w szkole otwiera przed uczniami wiele fascynujących możliwości w zakresie zarządzania magazynem. W ramach zajęć, uczniowie mają okazję zapoznać się z różnorodnymi typami magazynów oraz najlepszymi praktykami dotyczącymi przechowywania towarów.

Kartoteki z Excela

Kartoteki z Excela

Jak sprawnie importować kartoteki z Excela do systemu magazynowego? Importowanie kartotek z pliku Excel do systemu magazynowego to proces, który znacząco usprawnia organizację zapasów w firmie. Dzięki tej funkcji, firmy mogą w łatwy sposób sortować i zarządzać pozycjami magazynowymi według różnych kryteriów.

Excel import danych do bazy SQL

Excel import danych do bazy SQL

Jak import danych z Excela usprawnia pracę z programem magazynowym? Szukasz sposobu na szybkie wprowadzanie dużych ilości informacji do swojego programu magazynowego? Import danych z Excela może być rozwiązaniem, którego potrzebujesz.