Po uruchomieniu funkcji Odbiorcy dla wybranej kartoteki kontrahenta zostanie wyświetlone zestawienie dopisanych odbiorców klienta. Z poziomu rejestru dostępne są funkcje: DOPISZ, EDYCJA, ZAMKNIJ, PODGLĄD, INFORMACJE DODATKOWE.
Kartoteki odbiorców wykorzystywane są podczas dopisywania dokumentu zlecenia wydania.
Polecenie DOPISZ
Po uruchomieniu funkcji DOPISZ zostanie wyświetlony formularz dopisania odbiorcy.
W formularzu należy wypełnić pola: Nazwa skrócona, Nazwa pełna, NIP, Ulica, Kod pocztowy, Miejscowość, Województwo, Kraj, Telefon i Telefon komórkowy. Bez uzupełnienia wymaganych informacji kartoteka nie zostanie zapisana a na dole formularza zostanie wyświetlony komunikat informujący o konieczności uzupełnienia informacji w wybranym polu.
Kartoteka zostaje zapisana po uruchomieniu przycisku – funkcji ZAPISZ.
Polecenie EDYCJA
Polecenie wyświetla formularz edycji wybranej kartoteki odbiorcy. Pola i układ formularza są takie same jak przy dopisaniu kartoteki. Wprowadzone zmiany zapisywane są przez potwierdzenie polecenia ZAPISZ.
Polecenie ZAMKNIJ
Wybór polecenia powoduje powrót do kartoteki kontrahentów.
Polecenie PODGLĄD
Po uruchomieniu funkcji PODGLĄD zostaje wyświetlone okno podglądu kartoteki.
Podgląd kartoteki odbiorcy składa się z trzech zakładek:
- Dane odbiorcy – wyświetla dane zapisane podczas dopisania kartoteki.
- Dokumenty magazynowe – w zakładce wyświetlane jest zestawienie pozycji dokumentów magazynowych skojarzonych z wybraną kartoteką odbiorcy.
- Zlecenia – w zakładce wyświetlane są pozycje dokumentów zleceń wydania oraz awizacji przyjęcia skojarzone z wybraną kartoteką odbiorcy.