Kartoteka kontrahenta dopisywana jest przez użycie polecenia DOPISZ. W oknie dopisania kartotek zapisywane są informacje. Po uruchomieniu przycisku pojawi się okno do wprowadzenia nowych danych.
To okno składa się z ośmiu zakładek, z których pierwsza to „KONTRAHENT” W tej zakładce musimy podać kilka kluczowych informacji, takie jak:
- Nazwa skrócona
- Nazwa pełna
- NIP
- Kod pocztowy
- Miejscowość
- Ulica
- Adres e-mail
- Telefon
Dodatkowo, istnieje możliwość wprowadzenia dowolnego komentarza w polu „Uwagi.” Wybieramy także kraj z listy rozwijanej, która pojawia się po uruchomieniu przycisku w odpowiednim polu.
Kolejną zakładką są „PRACOWNICY”
Tutaj wprowadzamy informacje o pracownikach danej firmy. Aby dodać nowego pracownika, wystarczy kliknąć wiersz z komunikatem „Kliknij aby dodać nowy wiersz.” Podczas wprowadzania danych pracownika, musimy:
- Zaznaczyć, czy kartoteka ma być aktywna.
- Wprowadzić nazwisko i imię pracownika.
- Podać adres e-mail.
- Określić stanowisko.
- Wprowadzić kod pocztowy.
- Podać ulicę.
- Podać numer telefonu.
Warto zaznaczyć, że przy zapisywaniu kartoteki, istnieją pewne obowiązkowe informacje, które muszą być podane, takie jak nazwisko i imię, e-mail, stanowisko, kod pocztowy oraz miejscowość. Jeśli próbujemy zapisać kartotekę bez wprowadzenia tych obowiązkowych informacji, zostanie to zablokowane, a w odpowiednich polach pojawią się czerwone wykrzykniki. Dzięki programowi magazynowemu WMS można efektywnie zarządzać kontrahentami i pracownikami firmy logistycznej, co przyczynia się do skuteczniejszej obsługi procesów biznesowych.
Okno dopisania nowej kartoteki składa się z ośmiu zakładek.
W zakładce KONTRAHENT należy podać Nazwę skróconą, Nazwę pełną, NIP, Kod pocztowy, Miejscowość, Ulicę, adres e-mail, Telefon oraz można wpisać dowolny komentarz w polu Uwagi. Kraj wybieramy z listy rozwijanej, która pojawi się po uruchomieniu przycisku listy rozwijanej w wybranym polu.
W zakładce PRACOWNICY należy podać pracowników dopisywanej firmy. Skorowidz wprowadzonych pracowników będzie wywoływany podczas wprowadzania dokumentów przyjęcia zewnętrznego towaru. Nowy pracownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy kartoteka ma być aktywna. Następnie uzupełniamy informacje w polach NAZWISKO i IMIĘ, E-MAIL, STANOWISKO, KOD POCZTOWY, ULICĘ oraz TELEFON.
Informacje wymagalne przy zapisaniu kartoteki to nazwisko i imię, e-mail, stanowisko, kod pocztowy, miejscowość. Przy zapisaniu kartoteki bez wprowadzenia wymagalnych informacji zapisanie kartoteki zostaje zablokowane, a w wymagalnych polach pojawią się czerwone wykrzykniki.
Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy.
Modyfikacja informacji w polach wymaga dwukrotnego kliknięcia na wybrane pole. Po wprowadzeniu modyfikacji, zapisanie informacji wymaga użycia kombinacji klawiszy .
W zakładce PRACOWNICY aktywna jest funkcja usuwania. W celu usunięcia wprowadzonej kartoteki należy wybraną pozycję zaznaczyć przez klikniecie myszką na pozycji. Wybrany wiersz zostaje podświetlony. Użycie klawisza usuwa zaznaczoną pozycję.
Zakładka DOSTAWCY umożliwia dopisanie dostawców towaru. Skorowidz dopisanych dostawców będzie wywoływany podczas wprowadzania dokumentu zlecenia przyjęcia zewnętrznego oraz przyjęcia zewnętrznego towaru. Nowy dostawca dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy kartoteka ma być aktywna. Następnie uzupełniamy informacje w polach E-MAIL, NAZWA, KOD POCZTOWY, MIEJSCOWOŚĆ, ULICA, TELEFON, OPIEKUN.
Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy.
Informacje wymagalne przy zapisaniu kartoteki to e-mail, kod pocztowy oraz miejscowość. Przy zapisaniu kartoteki bez wprowadzenia wymagalnych informacji zapisanie kartoteki zostaje zablokowane, a w wymagalnych polach pojawią się czerwone wykrzykniki.
Program magazynowy WMS jest niezwykle przydatnym narzędziem dla kontrahentów firmy logistycznej.
Aby dodać nowego kontrahenta do systemu, należy postępować według następującej procedury:
- Zaloguj się do programu WMS.
- Kliknij opcję „Dodaj nowego kontrahenta” znajdującą się w menu głównym.
- Wypełnij formularz zakładania kartoteki kontrahenta, podając wszystkie wymagane informacje, takie jak nazwa firmy, adres, numer telefonu i adres e-mail.
- Upewnij się, że wszystkie dane są poprawne i kompleksowe.
- Kliknij przycisk „Zapisz” lub „Dodaj”, aby dodać nowego kontrahenta do systemu.
- Po zapisaniu informacji, nowy kontrahent zostanie automatycznie dodany do bazy danych programu WMS i będzie dostępny do dalszej pracy.
Dzięki tej prostszej procedurze, firma logistyczna może skutecznie zarządzać swoimi kontrahentami w programie magazynowym WMS.